خریدار خرمای خشک زاهدی جهرم

خرمای خشک زاهدی نخلستان های جهرم به چه علتی در بین اقسام مختلف خرمایی که در این منطقه از ایران کشت می گردند، شهرت بیشتری را کسب نموده است.
خرما، میوه ای از باغات نخلستان های ایران است که، میزان انرژی زیاد و مواد معدنی مفید دیگری از جمله کلسیم، آهن، فسفر و غیره… را به شخصی که آن را می خورد، منتقل می کند.
جهرم شهری در استان فارس با ۱۱۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا و ۵۷۶۸ کیلومتر مربع مساحت است. این شهر با شهرستان شیراز صد و هشتاد و پنج کیلومتر فاصله دارد، و یکی از مراکز مهم تولید خرما در کشور به حساب می آید. چهار پنجم شهرستان جهرم در ارتفاعات زاگرس جنوبی قرار گرفته، اما یک پنجم بقیه ی آن را دشت شامل می شود.
شهرستان جهرم بیست و سه درصد از خرماهای تولیدی استان فارس را برداشت می کند، و چهار درصد از خرماهای تولید شده در کل کشور، متعلق به جهرم است.
خرما را می توان از اصلی ترین محصولاتی دانست که در جهرم کشت می گردد، و کیفیتی بسیار مرغوب و بازار پسند دارد.


خرما خشک زاهدی

زاهدی بافتی کم آب و پر از قند دارد، و از خرماهای پر کالری و جزو خرماهای خشک نخلستان های ایران به حساب می آید. این خرما سطح زیادی از زیر کشت نخیلات شهرستان جهرم را تشکیل می دهد، و از آنجایی که بافتی خشک دارد، در حوزه ی تجارت از گذشته تاکنون طرفداران زیادی داشته است.
چیزی که خرمای زاهدی را در مقایسه با ارقام دیگر خرما متمایز می کند، این است که، این خرما را تا یک سال می توان خارج از یخچال نگهداری نمود، بدون این که از فاسد شدن آن کوچک ترین نگرانی را داشته باشید.
منبع: بازار خرما ایران