بازار فروش خرما خشک جنوب

در جنوب کشور انواع بسیار خوبی از خرما کشت و برداشت می شود. خرمای خشک یکی از انواع بسیار مرغوب این محصولات است که بازار فروش مطلوبی دارد.
مهد پرورش خرما خلیج فارس و استان های حومه آن می باشند. بندر عباس، خوزستان، بوشهر از جمله این مناطق هستند که خرما را در حجم انبوه و گسترده تولید می کنند. نخلستان هایی که در مناطق جنوبی کشور قرار دارند زیستگاه اصلی پرورش خرما می باشند. هر منطقه با توجه به آب و هوایی که دارد گونه های متنوع از خرما را درون خود رشد داده است. خرما خشک در مناطقی مانند اهواز، جهرم، بوشهر و…. با نام هایی مانند دیری و قصب برداشت می شود.

انواع خرمای خشک

خرمای خشک به مرحله رطب نمی رسد و در انواع متنوع مانند قصب، اشرسی، دیری، سویدانی در مناطق جنوبی کشت می شوند. از ویژگی بارز تمامی خرمای خشک که می توان به آن اشاره کرد قدرت ماندگاری آنها می باشد که همین امر باعث شده است که در فصول سرد سال هم خرما در همه مراکز فروش یافت شود.

خرما سویدانی

این نوع خرما که در دسته خرماهای خشک قرار می گیرد تقریبا زود رس استو محصول سالیانه آن به طور متوسط ۴۰ تا ۳۵ کیلوگرم است. شکل میوه تقریبا گرد و به رنگ قهوه ای و خارک آن به رنگ زرد است. خرما سویدانی از نظر مرغوبیت در درجه متوسط قرار دارد. طعم این میوه بسیار لذیذ است.
منبع: بازار خرما ایران