تهیه خرمای خشک پیارم شهرستان حاجی آباد

آیا می دانستید که برای تهیه خرمای خشک پیارم شهرستان حاجی آباد مجبور نیستید تا به استان هرمزگان و آن منطقه ی دور، سفر کنید؟
پیارم محصول خرمایی است که در شهرستان حاجی آباد از استان هرمزگان، هر سال میوه می دهد. لازم به ذکر است که کیفیت خرمای پیارم بسیار عالی و خوب می باشد، همچنین به پیارم، خرمای شکلاتی هم می گویند.
بافت خشک یا نیمه خشک این رقم موجب شده تا بتواند مقبولیت خوبی را در بازارهای مختلف تجاری از آن خود نماید. گوشته و پوسته در خرمای پیارم به طور کامل به هم چسبیده اند، یعنی این خرما پوست بسیار نازکی دارد. خرمای خشک پیارم را قبل از بسته بندی به طور کامل می شویند.


دلیل کشت خرما پیارم در حاجی اباد

خرمای خشک پیارم، مقاومت بسیار زیادی در برابر شرایط نامساعد و شوری خاک دارد، و به همین دلیل در زمین های شهرستان حاجی اباد به وفور یافت می شود. همچنین پیارم یکی از ارقام تجاری خرما، با ارزش غذایی بسیار بالا می باشد، که به اهمیت آن را می افزاید.

تهیه خرما خشک پیارم

آخرهای ماه مرداد که از راه می رسد، رطب های پیارم آماده ی چیدن می شوند. رطب خرمای پیارم، از بین تمام رطب های درختان نخل دیگر، مزه ای بسیار شیرین و خوشمزه دارد، که به یاد می ماند. اواخر شهریور، خرمای پیارم، تقریبا می رسد، اما از آنجایی که شرایط آب و هوایی در دهستان های بالا و پایین حاجی اباد یکسان نیست، برداشت خرمای پیارم، تا اوایل ماه آبان ادامه دارد.
در روزگار امروز کمتر کسی پیدا می شود، که برای تهیه خرما، به شهرهای جنوبی سفر کند، و متحمل سختی های زیادی شود. او می داند که راحت ترین راه برای خرید هر کالایی مانند خرما، سفارش اینترنتی آن می باشد.
منبع: بازار خرما ایران