خرمای استعمران صادراتی ایران

چرا خرما در طبس ایران، مهم ترین رقم صادراتی خرما کشور ما به حساب می آید. بزرگترین مشتریان خرمای استعمران در جهان کدام کشورها هستند.
استعمران یکی از ارقام خرماهایی است که در استان خوزستان تولید می گردد. به طور کلی خرماهایی که هر ساله از نخلستان های خوزستانی برداشت می گردد، کیفیت و کمیت بسیار خوبی را در مقایسه با خرماهای سایر استان ها دارند. طبق آمارهای بدست آمده، شهرستان های شادگان، آبادان، اهواز، بهبهان و خرمشهر قطب های اصلی تولید خرما در خوزستان به حساب می آیند.
هم اکنون خوزستان توانسته تا رتبه دوم میزان تولید خرما را در بین تمام مناطق خرماخیز ایران بدست آورد. همچنین سی درصد از خرماهایی که در این استان تولید می گردد، به کشورهای دیگر صادر می شوند، که بیشترین سهم صادرات خرما، در کشور می باشد.

خرمای استعمران خوزستان

استعمران از ارقام نیمه خشک خرمای خوزستان به حساب می آید که، قند فراوانی در تک تک سلول های تشکیل دهنده اش وجود دارد. این خرما به دلیل کیفیت بسیار عالی اش، هم اکنون به کشورهای انگلیس، کانادا، نیوزیلند،، مالزی، اندونزی، تاجیکستان، اوکراین، روسیه، پاکستان و افغانستان صادر می گردد.
خرما خاصویی 1401 نام های دیگری مانند سایر و سعمران هم دارد. این رقم همانطور که مشاهده می کند، به کشورهای اروپایی همچون انگلیس و کانادا برده می شود. همچنین لازم به ذکر است که خرمای استعمران، مهم ترین رقم خرمای ایرانی می باشد، و بیشترین میزان صادارت خرما را بین تمام ارقام مختلف خرما به خودش اختصاص داده است.
خرمای خوزستان، برای ارز آوری بسیار موفق عمل کرده است، اما به دلیل مشکلاتی مانند عدم بسته بندی اصولی و بهداشتی، هر ساله کشور ماه دچار ضرر فراوانی می گردد.