صادرات خرما گنتار ایرانی

خرمای ایرانی گنتار که در شهرهای جنوبی کشور کاشته می شود از لحاظ کیفیت در رده بالایی قرار دارد و صادرات آن به ایالات متحده آمریکا انجام می گیرد.
خوشبختانه ایران در بخش صادرات خرما به دنیا جزء رده های نخست جهان است و این حجم انبوه صادرات را مدیون نخلستانهای انبوه که در استان های جنوبی کشور وجود دارد می باشد. استانهایی مانند خوزستان، سیستان و بلوچستان، بندر عباس، کرمان و… بیشترین سهم را در تولید و پرورش خرما دارند. انواع بسیار زیادی از خرما در درون کشور تولید می شود و به کشورهای اورپایی و آمریکای صادر می گردد. خرمای گنتار یکی از نمونه های بارز در این زمینه است که به آمریکا صادر می شود.

صادرات خرما گنتار

گنتار را می توان یکی از مرغوبترین خرماهای تولید شده در استان خوزستان نامید که ارزش صادراتی بالایی دارد. جالب است بدانید که خریدار اصلی این گونه خاص ایالات متحده آمریکا می باشد. در کل خرمای گنتار ۲ درصد محصول خوزستان را شامل می شود. رنگ این میوه زرد و بیشتر به صورت رطب و خرما می باشد.

خرمای گنتار در چه مناطقی کاشته می شود؟

این رقم خرما در خرمشهر، بندر ریگ، اهرام، کازرون، اهواز، بهبهان، رامهرمز، شادگان کاشته می شود. خرمای گنتار از نظر اهمیت تولید در رده چهارم است و از نظر اهمیت میوه در خوزستان و اهرام درجه یک می باشد و در سایر نقاط کشور درجه دو است.