عرضه خرما خشک دشتستان

آیا از مرغوبیت بالای انواع خرما خشک در شهرستان دشتستان اطلاع دارید؟ جهت اطلاع از شرایط عرضه انواع خرما خشک دشتستان با ما همراه باشید.
شهرستان دشتستان یکی از شهرهای استان بوشهر می باشد. این منطقه دارای آب و هوا و اقلیمی گرم و خشک می باشد و خرما به عنوان یکی از محصولات کشاورزی در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
در استان بوشهر بیش از ۳۵ نوع از انواع گوناگون خرما پرورش می یابد و خرمای زاهدی یکی مرغوب ترین انواع خرما خشک در استان بوشهر به شمار می آید.
منطقه دشتستان در استان بوشهر بالاترین سطح زیر کشت خرمای زاهدی را در این استان به خود اختصاص داده است.

ویژگی های خرما خشک زاهدی

خرمای زاهدی یکی از نمونه ارقام خرمای خشک در کشور می باشد. این میوه رنگی بین زرد و متمایل به قهوه ای روشن دارد. همچنین میزان چسبندگی هسته به گوشت میوه در این رقم خرما بسیار پایین می باشد.
یکی از ویژگی های خرمای زاهدی قدرت ماندگاری بالای این محصول می باشد و در صورتی که این میوه در سردخانه نگهداری شود در حدود ۵ سال قابلیت نگهداری را دارد.
خرمای زاهدی علاوه بر مصرف تازه خوری به صورت فرآوری شده نیز مصرف می شود.
یکی از فرآورده های خرمای زاهدی تهیه پودر خرما از این میوه می باشد. برای تهیه پودر خرما معمولا از انواع خرماهای نوع خشک استفاده می شود و پس از جداسازی هسته خرما، از طریق دستگاه های آسیاب پودر خرما از این میوه تهیه می شود.از پودر خرما برای تهیه انواع شیرینی و دسر در صنایع غذایی استفاده می شود.
منبع: بازار خرما ایران