قیمت خرمای نخلستان های بوشهر

هر کیلو خمیر خرما های استان جنوبی بوشهر، را چگونه می توان با قیمتی ارزان به صورت عمده و به آسان ترین شیوه و روش خریداری نمود.
خرما را جزو گیاهانی دسته بندی کرده اند، که در مناطق گرمسیری یا نیمه گرمسیری، رشد کرده، و میوه ای به شیرینی قند و شکر تولید می کند. خرما، برخلاف میوه جات دیگر، قند بیشتر ولی آب کمتر درون سلول ها و بافت های خودش دارد.
همانطور که ذکر شد، خمیر خرما در منطقه های گرمسیری کشت می گردد، و از آنحایی که استان بوشهر نیز، جزو شهرهای با آب و هوای گرم و خشک دسته بندی می شود، کشت و ایجاد نخیلات گسترده، پر از ارقام مختلف خرما در بین ساکنان و اهالی آن بسیار رواج یافته است.

شهرهای تولید کننده خرما در استان بوشهر

کشت خرما در استان بوشهر هم چنان مانند سال های گذشته به شیوه ی سنتی ادامه دارد. زارعان خرما در شهرهای دشتی، تنگستان، دشتستان و جم به دلیل نبود کمک های مالی نتوانسته اند به میزانی قابل قبول بافت های قدیمی نخلستان های خود را ترمیم نمایند. این شهرستان ها که ذکر شدند، بزرگترین تولید کنندگان خرما در استان بوشهر، و سپس در سطح کشور می باشند.

شیوه ی خرید ارزان خرما

بوشهر در جنوبی ترین قسمت کشور پهناور ایران قرار گرفته است، و اگر کسی بخواهد تا با ماشین از شهرهای شمالی به سوی آن جا حرکت کند، باید دو روز راهی بیابانی، با مناظر تکراری را مشاهده و تحمل نماید. علاوه بر این او پس از این مدت بسیار خسته، کسل و درمانده خواهد شد. لذا اگر برای خرید خرما، می خواهید اقدام کنید، تا به صورت عمده آن را تهیه کنید، بهترین راه برای شما خرید اینترنتی خواهد بود.
منبع: بازار خرما ایران