قیمت خرید انواع خرما جنوب

قیمت خرما به کیفیت آن بستگی دارد. بیشتر خرماهایی که در جنوب کشور تولید می شوند انواع گوناگونی دارند و هر کدام با خصوصیات خاص خود در بازارهای داخلی خرید و فروش می شوند.
خرما برای ما ایرانی ها محصولی نام آشناست. این میوه مقوی از سالیان دور مهمان خانه های ما بوده است. بیشتر از خرما در سر سفره های افطار استفاده می کنند. زیرا این میوه می تواند ضعف عمومی بدن را از بین برد و باعث شادی و نشاط شود از همین رو دین مبین اسلام و اهل بیت فرمایشات بسیار زیادی در مورد خرما، خواص آن و خصوصیات منحصر بفردش کرده اند و تاکید داشته اند هر روز از این میوه استفاده کنیم. خرما جزء اندک محصولات کشاورزی به حساب می آید که به عنوان غذای کامل از آن یاد می شود.

خرمای جنوب

جنوب کشور زادگاه اصلی تولید خرما است نخلستان های انبوهی که در استانهای جنوبی وجود دارند نشان دهنده این مطلب می باشد. خرما در ارقام مختلف مانند کبکاب، شاهانی، مضافتی، استعمران، دیری، قصب و… به بازار عرضه می شود.

قیمت خرما

قیمت خرما بستگی به ویژگی های ظاهری و باطنی خرما دارد. خرمایی که سایز کوچک دارد ارزانتر است اما خرماهای درجه یک صادراتی مانند شاهانی و استعمران با نرخ بیشتری در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.

منبع: بازار خرما ایران