آیا تا به حال اولین انگشتر نقره شاهزاده انگلستان را دیده اید!

انگشترهای طهارت (که به حلقه های وعده، انگشتر پرهیز یا حلقه عفاف نیز معروف است) انگشترها و انگشتر نقره مردانه مشهد هستند که به نشانه عفت از آنها استفاده می شود.

طلای سفید در مقابل پلاتین: بهترین فلز برای حلقه شما کدام است؟
متأسفیم، تلاش شما برای یافتن حلقه نامزدی عالی و انگشتر نقره زنانه به الماس یا سنگ قیمتی ختم نمی شود.

هنگام ساخت انگشتر نقره فیروزه مردانه، باید به نواری که سنگ روی آن قرار گرفته است فکر کنید. در حالت ایده آل، بند حلقه نامزدی از طلا یا پلاتین ساخته شده است. وقتی شروع به صحبت کردن رنگی می کنید، بحث داغ می شود  آنها شبیه به هم هستند، بنابراین در رقابت طلای سفید و پلاتین، چه کسی باید برنده شود؟

اگرچه طلای سفید و انگشتر نقره  شبیه به هم هستند و رنگ نقره‌ای دارند، اما این دو در واقع از نظر رنگ، دوام و قیمت کاملاً متفاوت هستند، پلاتین تا حدودی سفیدتر، تا حدودی قوی تر و قطعا گرانتر از طلای سفید است.

در ادامه بخوانید تا بدانید کدام گزینه برای ترجیحات و بودجه شما بهترین است.

کیفیت و خلوص طلای سفید
اولین قدم در انتخاب فلز مناسب برای حلقه نامزدی، دانستن تفاوت بین آنهاست طلای سفید یک فلز محبوب برای حلقه های نامزدی است که بیشتر رنگ نقره ای در رنگ سفید دارد.

24 عیار در مقابل 18 عیار طلای سفید 14 عیار:
از ترکیب آلیاژ طلا با انواع فلزات سفید مانند نقره، نیکل و پالادیوم ساخته شده است، مقدار آلیاژ مخلوط در مقابل طلا، عیار یا خلوص طلا را ایجاد می کند.

طلای بیست و چهار عیار خالص در نظر گرفته می شود، اما همچنین نرم است و به راحتی آسیب می بیند، که آن را برای استفاده روزمره غیر عملی می کند به همین دلیل است که طلا را آلیاژ می کنند تا بادوام تر شود.

طلای سفید هجده عیار یک فلز کلاسیک با درجه خلوص بالا در قلمرو طلا است. از 75 درصد طلا و تنها 25 درصد آلیاژ تشکیل شده است که به آن ارزش بالایی می دهد. قطعات ساخته شده از طلای سفید 14 عیار دوام بیشتری دارند، زیرا از 58.3٪ طلا و 41.7٪ آلیاژهای خالص تشکیل شده اند.

14 عیار در مقابل طلای سفید 18 عیار
تفاوت بین طلای سفید 14 عیار و 18 عیار فراتر از خلوص است و به دوام نیز می رسد: از آنجایی که طلای سفید 18 عیار کاملاً نرم و چکش خوار است، طلای سفید 14 عیار اغلب گزینه بهتری در نظر گرفته می شود.

اگرچه ممکن است کیفیت طلا توسط آلیاژها کاهش یابد، اما بسیار قوی تر، بادوام تر و مقاوم تر در برابر خش است.

دوام را می توان با استفاده از فرآیندی به نام آبکاری رودیوم بهبود بخشید که همچنین رنگ سفید را در داخل فلز بهبود می بخشد.

  • منابع:
    1. Which Is the Best Metal For Your Ring?
  • تبلیغات: 
  1. میوه زیتون از نظر گیاه شناسی به عنوان دروپه، مشابه هلو یا آلو
  2. فواید شگفت انگیز و باورنکردنی سیب که نمی دانستید
  3. فواید خوردن غذاهایی که به ما احساس سبکی می‌دهد!
  4. در آبکاری، طلا معمولاً از محلول کلرید یا سیانید رسوب می‌کند