بادام زمینی در گیلان بهترین دارو برای درمان آلرژی های فصلی است

بادام زمینی در گیلان منبع غنی از مواد مغذی پروتئین، فیبر غذایی و چربی های مفید است. خوردن آنها در حد اعتدال، به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل، ممکن است: حمایت از سلامت قلب و به فرد کمک کند وزن خود را حفظ کند.

به فرد کمک کند سطح قند خون خود را مدیریت کند. بادام زمینی به این دلایل گزینه خوبی برای افراد مبتلا به دیابت است. میانگین چگالی ظاهری آنها به ترتیب در فواصل 0.54-0.59 g cm-3 و 0.066-0.077 g cm-3 مشاهده شده است.

آنها همچنین یک میان وعده خوب برای کسانی هستند که به دنبال کاهش کربوهیدرات ها و افزایش مصرف چربی سالم هستند.

برای مزایای سلامتی بهینه، بادام زمینی خام را با پوست انتخاب کنید. بادام زمینی خام با پوست خود دارای آنتی اکسیدان های محافظ سلولی بالایی است.

بادام زمینی برشته شده و شور دارای سدیم بالایی است که متخصصان سلامت آن را با بیماری قلبی مرتبط می دانند. گفته می شود، خوردن بادام زمینی بوداده و شور به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل، اشکالی ندارد.

مانند بسیاری از غذاها، کلید لذت بردن از بادام زمینی، مصرف متعادل آن به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و کنترل شده با کالری است.

بادام زمینی در گیلان

خواص فیزیکی منتخب بادام زمینی که در صورت تحرک یا بی حرکتی موثر است مورد بررسی قرار گرفت. برای این منظور ابتدا شکل هندسی بادام زمینی تعریف شد و جرم خاص و ضریب اصطکاک که معیارهای کمی از اینرسی و مقاومت اصطکاکی هستند که توانایی حرکت را تعیین می کنند، به دست آمد.

یک شکل هندسی متشکل از یک استوانه و دو نیمکره در انتها، تناسب کمی را حداکثر 91% و حداقل 34% برای انواع در استانداردهای ترکیه پیدا کرده است.

تغییرات 0.37-0.58 گرم در سانتی متر-3 برای چگالی جامد و 0.21-0.28 گرم در سانتی متر-3 برای چگالی ظاهری بادام زمینی پوست کنده یافته شده است.

چگالی جامد هسته و پوسته به ترتیب در محدوده 0.88-0.93 گرم در سانتی متر-3 و 0.27-0.30 گرم در سانتی متر-3 تعیین شده است. زاویه سکون و زاویه اصطکاک داخلی که با دو روش اندازه‌گیری شده‌اند، مطابقت نزدیکی دارند و در حدود یک مقدار ۲۹ درجه.

مشخص شده است که ضریب اصطکاک تا حد زیادی تحت تأثیر مواد در تماس است که از 0.23 برای هسته روی ورق فلزی تا 0.76 برای بادام زمینی پوست کنده روی رنده آهنی عمود بر جریان متغیر است.