بازار انواع بهترین خرما مضافتی

خرما در کشور انواع و اقسام زیادی دارد که می توان گفت یکی از بهترین نمونه های آن که بازار عرضه خوبی دارند خرمای مضافتی می باشد.
کشور ما ایران را می توان از جمله بزرگترین تولید کنندگان حوزه خرما قلمداد کرد. حجم انبوه تولید خرما در مناطق جنوبی کشور مانند خوزستان، بندر عباس، انزلی، بوشهر و… باعث شده است که ما امروز در ردیف اولین صادر کنندگان خرما در جهان قرار بگیریم. خرما هایی که در کشور تولید می شوند گونه های زیادی دارند که در کل می توان به ۳۰ مورد آن اشاره کرد که ارزش صادراتی بسیار بالایی دارند و علاوه بر بازار های داخلی خریداران خاص خود را در بازار خارج دارند.


خواص و فواید بی نظیر خرما

علت اصلی این حجم علاقه و تمایل مردم به خرید خرما و قرار دادن آن در رژیم های مختلف غذایی خواص بی نظیرش است. خرما توانایی آن را دارد که به عنوان یک غذای کامل مورد استفاده قرار گیرد. به عبارت دیگر می تواند نیاز بدن را بطور کامل رفع کند و بدن را از امراض و مریضی های متفاوت نجات دهد.

بهترین ارقام خرما

همانطور که پیشتر گفته شد خرما را می توانیم در دسته محصولات صادراتی قرار دهیم که ارقام مرغوبی برای صادرات دارد. از جمله این گونه های مرغوب می توان به خرمای مضافتی، خرمای استعمران، خرمای گنتار، خرمای شاهانی و… اشاره کرد. فروش این نوع خرما با قیمت های بسیار مناسب انجام می گیرد.
منبع: بازار خرما ایران