با مصرف زعفران 1 گرمی قائنات دیگر نیازی به بوتاکس نخواهید داشت

کلاله زعفران حاوی بیش از 150 ماده معطر فرار است که از اجزای اسانس آن است. همچنین یکی از غذاهای غنی از کاروتنوئیدها (کروستین، α-کروسین، پیکروکروسین و سافرانال) است که رنگ زرد طلایی معمولی را به ظروف می‌دهد.

ویتامین‌های A، B1 (تیامین) و B2 (ریبوفلاوین) به طور خاص، سافرانال یک ترکیب آلی است که می تواند بر فعالیت مغز تأثیر مثبت بگذارد. به همین دلیل در گیاه درمانی در درمان اختلالات خلقی، به عنوان آرام بخش و ضد اسپاسم با فعالیت ضد کرم، موثر در بیماری حرکتی استفاده می شود.

زعفران 1 گرمی قائنات دستگاه گوارش را تحریک می کند، ترشح صفرا و شیره معده را افزایش می دهد. به همین دلیل در تهیه عرقیات گوارشی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع ترکیبات فعال آن با تنظیم تولید برخی از انتقال دهنده های عصبی مغز که مسئول خلق و خو هستند (مانند دوپامین، نورآدرنالین و سروتونین) می توانند اضطراب را آرام کنند.

معدنی از مواد گرانبها برای بدن: زعفران به عنوان یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها، با رادیکال های آزاد که مسئول تسریع پیری سلولی هستند، مقابله می کند. علاوه بر این، این ادویه عملکردهای گوارشی را تقویت می کند.

در زمان های اخیر ثابت شده است که زعفران یک درمان طبیعی بسیار موثر برای بسیاری از اختلالات مربوط به سبک زندگی مدرن مانند استرس، افسردگی است.

زعفران 1 گرمی قائنات

مطالعات اخیر در واقع نشان داده است که زعفران دارای خواص و فوایدی در سیستم عصبی است که گیرنده های حسی حرکت ماهیچه ها و مفاصل را تنظیم می کند و در نتیجه یک اثر آرام بخش، ضد درد و ضد اسپاسم دارد که باعث ایجاد حالت عضلانی می شود. آرامش .

از سوی دیگر، استفاده از زعفران در آشپزخانه از پیش غذا تا دسر را شامل می شود، اما بهترین ترکیب آن با برنج، صدف، غذاهای دریایی، گوشت های خورشتی و سس های لطیف است.

در این موارد طعم زعفران غنی، رنگ و طعم آن را افزایش می دهد، معمولاً این ادویه را در پایان پخت اضافه می کنند، در غیر این صورت طعم و عطر خود را از دست می دهد.

همچنین باید توجه ویژه ای به دوز داشت: برای سه یا چهار نفر یک ساشه 0.15 گرمی کافی است. در برخی موارد (مثلاً در خورش‌ها) می‌توان آن را از ابتدای پخت، هر چند در آب رقیق کرد، اضافه کرد.