بذر گوجه بریویو برای رشد نیازی به نور نخواهد داشت

معمولاً گیاهان گوجه فرنگی برای فروش در مراکز باغ محلی وجود دارد. اما می‌توانید گوجه‌فرنگی را از بذر گوجه بریویو نیز پرورش دهید. از آنجایی که این گیاهان عاشق گرما هستند، بیشتر باغبان‌ها فصل رشد آن‌قدر طولانی ندارند که بتوانند گوجه‌فرنگی را از بذر در فضای باز شروع کنند.

برای دور زدن آن، بذر گوجه فرنگی اغلب در داخل خانه شروع می شود. نحوه کاشت بذر گوجه فرنگی، مراقبت از نهال و در نهایت کاشت نهال گوجه فرنگی را در فضای باز به باغ خود بیاموزید.

شروع بسیاری از انواع گوجه فرنگی از دانه نسبتاً آسان و ارزان است، بنابراین انواعی را که بیشتر دوست دارید آزمایش کنید. در اینجا عواملی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند: اگر محصولات ارگانیک را ترجیح می دهید، به دنبال بذر ارگانیک تایید شده باشید.

اگر می‌دانید منطقه شما مستعد ابتلا به بیماری‌های گیاهی خاص است، یک نوع گوجه‌فرنگی مقاوم انتخاب کنید. اگر می‌خواهید گوجه‌فرنگی‌هایتان یک‌باره آن‌ها را حفظ کنند، به انواع مشخص نگاه کنید.

بذر گوجه بریویو

انواع نامشخص در دوره طولانی تری دوام می آورند و برخی دیرتر از سایرین در فصل شروع می شوند. به اندازه بالغ گیاه توجه کنید. به طور کلی، گیاهان معین نسبت به گیاهان نامعین کوچکتر هستند.

اغلب کارآمدتر است که مخلوط گلدان را قبل از قرار دادن آن در ظروف مرطوب کنید. مقداری آب به آن اضافه کنید و آن را روی خاک بمالید. به اضافه کردن آب ادامه دهید تا مخلوط در دست شما فشرده بماند اما خیس نشود.

هنگامی که آن را با انگشت خود فشار می دهید باید از هم جدا شود. سپس ظروف خود را با خاک گلدان پر کنید. خاک را به آرامی سفت کنید، بنابراین حدود یک اینچ از بالا فاصله داشته باشد.

یک شیار 1/4 اینچی در مخلوط گلدان ایجاد کنید. سپس دو تا سه دانه را داخل شیار بپاشید و روی آنها را با کمی مخلوط گلدانی بپوشانید. مخلوط را به آرامی بمالید تا بذرها به خوبی با خاک تماس پیدا کنند. اگر سطح آن مرطوب نیست، می توانید آن را با آب اسپری کنید.

در این مرحله ظروف خود را در مکانی گرم قرار دهید. هر روز آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که خاک مرطوب است – اما خیس نیست – و مراقب جوانه زدن باشید. جوانه زنی بذر گوجه فرنگی معمولاً در حدود 5 تا 10 روز اتفاق می افتد.