بزرگترین فروشگاه خرما مضافتی ایران

حدود 400 نوع خرما در ایران کشت می شود، اما تنها تعداد کمی از آن ها از نظر تجاری دارای اهمیت هستند که از بهترین و مهم ترین آن ها خرما مضافتی بم است.

خرما مضافتی ایران از طرفدارن بسیاری برخوردار است و همه ساله بازارگانان بسیاری به صادرات این میوه می پردازند که از این راه ارز آوری خوبی برای کشور به ارمغان آورده شده است. بزرگ ترین فروشگاه های خرما در ایران در مناطق جنوبی و خواستگاه خرمای ایرانی قرار دارند.

بزرگترین فروشگاه خرما مضافتی ایران

معرفی بهترین خرما مضافتی ایران

معرفی بهترین خرما مضافتی ایران خرما مضافتی بم بهترین خرمای تولیدی ایران است. از طرفی خرما مضافتی بم از طعمی بی نظیر و لذیذ برخوردار است که در جهان مشهور می باشد. همچنین این نوع خرما ویژگی های مطلوبی دارد که در سراسر جهان مانند آن یافت نمی شود. 

این خرما به دلیل قیمت های خوب و مقرون به صرفه آن، مورد استقبال جهانیان قرار گرفته است. از طرفی هم در ایران نیز مصرف کنندگان زیادی دارد.

اگر شما به دنبال چیزهای شیرین، ترد و نرم برای خوردن هستید، چرا سعی نمی کنید به جای پر کردن معده خود از میان  خوراکی های پر کالری یا دسرهای ناسالم، از خرما استفاده کنید؟ این میوه تیره از دیرباز به دلیل داشتن مواد غذایی بسیار مقوی و فواید بالایی برای سلامتی شناخته شده است.

از طرفی خرما منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است. همچنین منبع خوبی از قند و فیبر است. مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، آهن، فسفر، سدیم، پتاسیم، منیزیم و روی در خرما یافت می شود. همچنین حاوی ویتامین هایی مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، ویتامین A و ویتامین K است.

شهر بم در استان کرمان و در جنوب ایران واقع شده است و تولید کننده اصلی خرما مضافتی است. اما علاوه بر بم، خرما مضافتی در شهرهای دیگر ایران مثلا در کرمان، هرمزگان و سیستان بلوچستان تولید می شود که در این مراکز هم به خوبی برداشت شده و از کیفیت بالایی برخوردار است.

کهنوج و جیرفت در استان کرمان و حاجی آباد در هرمزگان از بهترین شهرهای تولیدی خرمای مضافتی هستند. 

رنگ مشکی خرما و رطوبت مناسب در حد 15 تا 35 درصد آن باعث شده است که این خرما طرفدارن بسیاری داشته باشد.

از طرفی خرما مضافتی مرغوب بیضی شکل است و  اندازه ای بین 2.5 تا 4.5 سانتی متر دارد. پوست و گوشت این خرما به راحتی از هم جدا می شوند و فصل برداشت آن در تابستان و پاییز است.

 

خرید خرما مضافتی به قیمت کارخانه

خرید خرما مضافتی به قیمت کارخانه در همه زمان ها، خرید خرما مضافتی امری رایج بوده است؛ چرا که افراد از مزایای استفاده از این میوه مطلع بوده اند.

در واقع قیمت خرما مضافتی را می توان بسیار کم تر کرد و آن را حتی به قیمت درب کارخانه تهیه کرد، به اینصورت که ما باید خرما را به صورت عمده تهیه کنیم و می توانیم در ازای پرداخت پول کم تر، به محصول بیش تری هم دست یابیم که در اینصورت دست واسطه را از خرید حذف کرده ایم.