خوردن مارچوبه خشک خون شما را خشک می کند

مارچوبه خشک با نام رسمی Asparagus officinalis یکی از اعضای خانواده سوسن است. این سبزی محبوب در رنگ های مختلفی از جمله سبز، سفید و بنفش موجود است. در غذاهای سرتاسر جهان از جمله فریتاتا، پاستا و سرخ‌کرده استفاده می‌شود.

مارچوبه همچنین کالری کمی دارد و سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های ضروری است. این مقاله به 7 مزیت سلامتی مارچوبه اشاره می‌کند که همگی توسط علم تایید شده‌اند.

1. بسیاری از مواد مغذی اما کالری کمی

این یک منبع عالی از ویتامین K است، یک ماده مغذی ضروری که در لخته شدن خون و سلامت استخوان نقش دارد (منبع 2Trusted).

علاوه بر این، مارچوبه سرشار از فولات است، یک ماده مغذی که برای بارداری سالم و بسیاری از فرآیندهای مهم در بدن، از جمله رشد سلولی و تشکیل DNA حیاتی است.

مارچوبه یک سبزی کم کالری است که منبع عالی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری به ویژه فولات و ویتامین های A، C و K است.

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که به محافظت از سلول های شما در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو کمک می کنند.

استرس اکسیداتیو به پیری، التهاب مزمن و بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان کمک می کند.

مارچوبه

مارچوبه، مانند سایر سبزیجات سبز، سرشار از آنتی اکسیدان است. اینها شامل ویتامین E، ویتامین C و گلوتاتیون، و همچنین فلاونوئیدها و پلی فنل های مختلف است.

مارچوبه به ویژه سرشار از فلاونوئیدهای کوئرستین، ایزورامنتین و کامپفرول است.

این مواد در تعدادی از مطالعات انسانی، لوله آزمایشی و حیوانی اثرات کاهش دهنده فشار خون، ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد سرطانی دارند.

علاوه بر این، مارچوبه بنفش حاوی رنگدانه های قدرتمندی به نام آنتوسیانین است که به سبزی رنگ شاداب می بخشد و اثرات آنتی اکسیدانی در بدن دارد.

در واقع نشان داده شده است که افزایش مصرف آنتوسیانین فشار خون و خطر حملات قلبی و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

خوردن مارچوبه همراه با سایر میوه ها و سبزیجات می تواند بدن شما را با طیف وسیعی از آنتی اکسیدان ها برای ارتقای سلامتی تامین کند.

مارچوبه منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها از جمله ویتامین C و E، فلاونوئیدها و پلی فنول ها است. آنتی اکسیدان ها از تجمع رادیکال های آزاد مضر جلوگیری می کنند و ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهند.