قیمت خرما پیارم صادراتی بندرعباس

خرما پیارم بندرعباس از مرغوب ترین نوع خرماهای پیارم صادراتی به شمار می رود که به واسطه عطر و طعم دلچسب و منحصربه فرد و خواص بینظیری که دارد متقاضیان زیادی را از سوی کشورهای آسیایی و اروپایی به خود اختصاص داده است، خرما پیارم بندعباس از درجه یک ترین نوع خرماهای پیارم کشت شده در ایران است که به علت قیمت بالایی که دارد از اهمیت صادراتی فوق العاده ای بهره مند می باشد.

قیمت خرما پیارم صادراتی بندرعباس

عوامل مؤثر در قیمت گذاری خرما پیارم

عوامل مؤثر در قیمت گذاری خرما پیارم از مهمترین عوامل موثر بر قیمت گذاری خرما پیارم صادراتی می توان به میزان کیفیت خرما، نوسانات نرخ ارز، بازار عرضه و تقاضا، منطقه کشت و تولید خرما و میزان برداشت و زمان برداشت خرما اشاره کرد.

خرماهای پیارم بر حسب درصد و میزان مواد مغذی، شکل و اندازه ظاهری، کیفیت طعم و مزه، منطقه کشت و تولید محصول و نحوه جمع آوری و بسته بندی کالا و سایر موارد دیگر به درجه بندی های گوناگونی تقسیم بندی می شوند که قیمت هر کدام از آنها با توجه به این موارد با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

از دیگر عوامل موثر بر قیمت این محصول می توان به شیوه سفارش و عرضه محصول در بازار اشاره کرد.

از درجه یک ترین نوع این خرما که به خرمای پیارم سوپر معروف می باشد جهت صادرات استفاده می نمایند.

خرمای پیارم سوپر از طعم شکلاتی بسیار لذیذی برخوردار بوده و به علت نیمه خشک بودن و نگهداری راحت و آسان و همچنین داشتن خواص مغذی از جمله فیبر و کربوهیدرات فراوان از بازار فروش پررونقی از سوی کشورهای آسیایی، اروپایی به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس برخوردار می باشد.

فروش خرما پیارم بندرعباس عمده

فروش خرما پیارم بندرعباس عمده همانطور که میدانید از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت فروش خرما پیارم بندرعباس می توان به نحوه سفارش و تقاضای آن در بازار اشاره داشت، از این رو تقاضای این خرما به صورت عمده می تواند در کاهش هزینه های خرید محصول اهمیت بسزایی داشته باشد.

شهر بندرعباس به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی بسیار مساعد محیطی یکی از استراتژیک ترین مناطق تولید و فروش عمده خرمای پیارم در ایران به شمار می رود که به دلیل مشخصات ظاهری منحصربه فرد و خواص و طعم فوق العاده یکی از بهترین ارقام پیارم صادرتی نیز محسوب می شود.

از مشخصات مهم خرما پیارم مرغوب می توان موارد زیر را برشمرد:

  • طول این خرما از ۳ تا ۵ سانتی متر متغیر می باشد.
  • هر چه رنگ این خرما قهوه ای تیره تر باشد از مرغوبیت بیشتری برخوردار است.
  • از درصد فیبر و پروتئین بالایی برخوردار می باشد.
  • پوست چروکیده و نازکی داشته و گوشت آن از طعم شیرینی ملایم و دلچسبی برخوردار می باشد.

توزیع و فروش خرما پیارم عمده در بازار معمولا در کارتن های با وزن ۵ الی ۱۰ کیلوگرمی انجام می گیرد.