نرخ خرما کلوته جیرفت در ایران

خرما کلوته جیرفت بر اساس عوامل مختلفی نرخ بندی می شود. یکی از موارد مهم در نرخ خرما، منطقه ای است که خرما در آنجا کشت می شود همچنین نوع بسته بندی، کیفیت، میزان تولید، عرضه و تقاضا همگی روی قیمت خرما تاثیر می گذارند. علاوه بر این موارد ذکر شده، نوسانات بازار و نرخ ارز در تعیین قیمت این محصول، نقش اساسی دارد.

نرخ خرما کلوته جیرفت در ایران

آنچه باید درباره خرما کلوته بدانید

آنچه باید درباره خرما کلوته بدانید خرما کلوته از دسته خرما های نیمه مرطوب محسوب می شود که بیشتر در نواحی جیرفت استان کرمان کشت می گردد. نخل خرما کلوته از ارتفاع زیادی برخوردار است و یکی از نشانه های این نخل در بین نخلستان همین ویژگی می باشد. بیشتر افراد این خرما را با خرما مضافتی اشتباه می گیرند؛ زیرا از لحاظ ظاهری بسیار شبیه هم هستند ولی خرما کلوته بافت سفت تر و رنگ روشن تری دارد.

خرما کلوته از انواع خرما های میان رس است به صورتی که در ابتدای شهریور برداشت می شود. این خرما در ابتدا قرمز رنگ می باشد و سپس رنگ آن به قهوه ای تیره تغییر می کند. از مشخصات ظاهری خرما کلوته می توان شکل کشیده و نسبتا درشت آن را نام برد به طوری که اندازه آن به ۲ تا ۴ سانتی متر می رسد. 

مزه و طعم بسیار عالی خرما کلوته سبب جلب نظر بسیاری از افراد شده است. این خرما از بافت نرمی برخوردار می باشد به طوری که به محض خوردن، گوشت آن در دهان باز می شود و همین ویژگی سبب شده است که به عنوان میان وعده مغذی استفاده شود.

خرما کلوته به دلیل دارا بودن مواد معدنی و انواع ویتامین ها برای افرادی که ضعف جسمانی دارند، بسیار مفید می باشد و همچنین به دلیل آهن فراوان برای افرادی که دچار کم خونی هستند بسیار مفید است و توصیه می شود که روزانه بین ۳ تا ۵ عدد خرما مصرف کنند.

فروش خرما کلوته جیرفت صادراتی

فروش خرما کلوته جیرفت صادراتی خرما کلوته به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب بسیار مناسب صادرات می باشد و یکی از ارقام صادراتی محسوب می شود به طوری که خرما کلوته صادراتی جایگاه ویژه ای در بازار خارجی و بین المللی دارد. هر ساله با توجه به میزان تقاضا میزان زیادی خرما کلوته جهت فروش به کشور های همسایه صادر می گردد.

فروش خرما کلوته در بازار های خارجی به صورت بسته بندی های مختلف و استاندارد صورت می گیرد و به علت طعم و مزه فوق العاده از فروش بالایی برخوردار بوده است. خرما کلوته به صورت بسته بندی های ۵ یا ۱۰ کیلویی صادر می گردد.