پوست بادام درختی به عنوان طعم دهنده در غذا استفاده می شود

هر ساله مقدار زیادی از پوست بادام درختی بادام دور ریخته می شود. ویژگی های آناتومیکی و شیمیایی پوسته بادام در این مقاله به منظور کمک به استفاده بهتر از این پوسته بررسی شده است.

میکرومورفولوژی، عناصر سطحی، پایداری حرارتی، تبلور، ترکیب شیمیایی، و خواص نسبی پوسته بادام مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند.

تحت مشاهده توسط میکروسکوپ و میکروسکوپ الکترونی، قطر پوسته بادام 300-500 میکرومتر برای سوراخ های بزرگ و 40-60 میکرومتر برای سوراخ های کوچک موجود در پوسته است.

طیف‌سنجی فوتوالکترون پرتو ایکس عناصر پوسته بادام شامل C (72.27%)، O (22.88%)، N (3.87%) و Si (0.87%) را نشان می‌دهد.

ترکیبات شیمیایی اصلی سلولز، همی سلولز و لیگنین در پوست بادام به ترتیب 48/38 درصد، 82/28 درصد و 54/29 درصد است. محتوای عصاره قلیایی پوسته بادام 14.03 درصد و استخراج الکل بنزن 8.00 درصد است.

پوست بادام درختی

استخراج الکل بنزن از پوسته بادام عمدتاً حاوی 17 نوع ترکیب آلی از جمله حلقه بنزن، اتیلن، باند کربن سه و سایر گروه های مفتی است.

تجزیه و تحلیل پایداری حرارتی نشان می دهد که پوسته بادام عمدتاً در دمای 260 درجه سانتیگراد و 335 درجه سانتیگراد وزن کم می کند. این ویژگی ها نشان می دهد که پوست بادام قابلیت استفاده در کامپوزیت ها و مواد جذبی را دارد.

پوسته زیست توده یک بقایای محصول با عملکرد زیاد است که به طور کلی دور ریخته یا سوزانده می شود. این نه تنها محیط زیست را آلوده می کند، بلکه مقدار زیادی از منابع را نیز هدر می دهد. ب

ه منظور اجتناب از این امر، بسیاری از محققان تحقیقاتی را در مورد کاربردهای بالقوه آن، از جمله استفاده از پوسته های آجیل زیست توده برای تولید کربن فعال انجام داده اند.

احمد و همکاران از جذب پوسته بادام زمینی تری کلرواتیلن برای تمیز کردن آب استفاده کردند در حالی که لان و همکاران. کربن فعال تهیه شده از پوسته آجیل هاوایی مارتینیو و همکاران کربن فعال را از پوست گردو تهیه کرد و خواص آن را مطالعه کرد.