بازار خرید خرما خشک و تر

در بازار خرماهای زیادی برای فروش وجود دارند که مردم مطابق با سلیقه و ذائقه شان آنها را انتخاب کرده و خرید می کنند. خرمای تر و خشک دو نمونه از بهترین خرماهای تولید شده است.
ایران از جمله کشورهایی است که دارای آب و هوای بسیار مناسب برای تولید محصول خرماست البته بیشتر این محصولات در شهرها و استانهای جنوبی کشور یعنی خوزستان، بندر عباس، کرمان و…. تولید می شوند. در اصل منشا و مبدا اصلی و زادگاه خرما خلیخ فارس و بین النهرین قدیم یا خوزستان بوده است. ایران در زمینه تولید خرماهای صنعتی و صادرات آن به اقسا نقاط جهان فعالیت زیادی دارد. خرمای خشک و تر دو نمونه از بهترین خرماها هستند که به اورپا و آمریکا صادر می شوند.


خرمای خشک

این نوع خرما ماندگاری بسیار زیادی دارند و می توانند حدود دو تا پنج سال در مکانهای مخصوص نگه داری شوند. خرمای دیری، قصب، سویدانی جزء این گروه می باشند که همگی نیز ارزش بالای تجاری و قیمت مناسبی دارند.

خرمای تر

خرمای تر و یا نرم این نوع خرما هم طرفداران زیادی در ایران دارد. طعم این محصول بسیار شیرین و لذیذ می باشد. برای خرید بهترین خرما می توانید از نمونه های خرمای نرم یعنی مضافتی و شاهانی استفاده کنید و بسیار لذت ببرید.
منبع: بازار خرما ایران