خرمای صادراتی کبکاب دشتستان

به طور معمول پرسش های فراوانی پیرامون بهترین نوع خرمای صادراتی پرسیده می شود. آیا خرمای کبکاب نخلستان های دشتستان را می توان به بازار جهانی خرما، عرضه نمود.
برداشت خرما در استان های جنوبی کشور هر ساله از ماه تیر آغاز می شود. خرما یکی از میوه هایی است که از نخلستان های جنوبی شهرهای خرماخیز کشورمان برداشت می گردد، و با توجه به سطح زیر کشت انبوه آن در کشور، هر ساله میزان زیادی خرما در کشور تولید می گردد که، بخش بسیار اندکی از آن به کشورهای دیگر صادر می شود. از عللی که خرمای ایران نتوانته تا در بازارهای جهانی، نظر مشتریان را به سوی خود متوجه سازد، عدم بسته بندی درست و اصولی می باشد.
یعنی خرماهای ایرانی کیفیت بسیار مطبوبی را برای عرضه دارند، اما شکل و شیوه ی عرضه ی آن ها نتوانسته تا خود را به کیفیت محصولات تولید شده در نخلستان ها برساند.

صادرات خرمای کبکاب دشتستان

شهر دشتستان و استان بوشهر، از مراکز اصلی تولید خرمای کبکاب در ایران به حساب می آیند، که بهترین رقم خرمای کبکاب را تولید می کنند. این خرما به شکل تازه خوری مصرف بیشتری دارد، اما به عنوان یک خرمای صادراتی خوب هم در بین ارقام مختلف خرمای ایرانی مطرح می باشد.
برای عرضه ی خرمای کبکاب دشتستان باید استانداردهای جهانی را از مرحله ی برداشت تا زمانی که خرما به کارگاه های بسته بندی مورد نظر انتقال می یابد، کنترل کرد، تا خرماها کمترین میزان تلفات را داشته باشند.
همچنین لازم است تا استانداردهای جهانی برای فراوری و بسته بندی خرما در کارگاه ها به طور کامل در شرایطی کاملا بهداشتی رعایت گردد.
خرمای کبکاب از رقم های تر خرما به حساب می آید، به همین دلیل باید برنامه ریزی دقیقی برای نگهداری آن در سردخانه ها وجود داشته باشد.
منبع: بازار خرما ایران