صادرات بهترین انواع خرما نیمه خشک

خرمای نیمه خشک یکی از بهترین انواع خرما تولید شده در ایران می باشد و از ارزش تجاری مطلوبی برخوردار است. جهت اطلاع از شرایط صادرات این محصول با ما همراه باشید.
خرمای نیمه خشک یکی از متنوع ترین ارقام خرما در کشور می باشد. همانطور که میدانیم خرما با توجه به میزان رطوبت خود به سه دسته تقسیم می شود. خرمای نیمه خشک دارای رطوبتی متوسط می باشد و نسبت خرمای نوع تر از قدرت ماندگاری بالایی برخوردار می باشد.

انواع ارقام خرمای نیمه خشک ایرانی

آیا با انواع ارقام خرمای نیمه خشک کشور آشنا هستید؟
خرمای نیمه خشک در مناطق مختلفی از کشور کشت و تولید می شود. از جمله مرغوب ترین انواع خرمای نیمه خشک کشور می توان به:
  • خرمای ربی: این رقم خرما بومی استان سیستان و بلوچستان می باشد. دارای ظاهری کشیده و سایزی درشت است و رنگ این رقم خرما متمایل به مشکی و براق می باشد. خرمای ربی به خرمای پاکستانی نیز شهرت دارد.
  • خرمای پیارم: مرغوب ترین انواع خرمای شناخته شده در جهان می باشد و شهرستان حاجی آباد در استان هرمزگان مرغوب ترین خرمای پیارم را در خود پرورش می دهد.
  • خرمای استعمران: یکی از مرغوب ترین انواع خرمای برداشت شده در استان خوزستان می باشد. این رقم خرما ظاهری کشیده دارد و رنگ آن متمایل به قهوه ای روشن می باشد. خرمای استعمران از ارزش تجاری مطلوبی برخوردار می باشد.
  • خرمای کبکاب: این خرما در مناطق مختلفی از کشور پرورش می یابد و مرغوب ترین نوع آن مربوط به استان خوزستان است. خرمای کبکاب در مرحله رطب نیز مصرف می شود. خرمای کبکاب دارای پوستی ضخیم و متمایل به قهوه ای روشن می باشد.
اشاره نمود.
منبع: بازار خرما ایران