عرضه بهترین انواع خرما خشک

به اطلاع کلیه خریدان میرسانیم در مرکز خرمای ایران بهترین انواع خرما خشک درجه یک به صورت مستقیم عرضه میشود.
کدام نوع خرما بهتر است؟ خرمای خشک یا خرمای تازه؟
خرما میوه ایست شیرین و سرشار از مواد مغذی بسیار زیادی میباشد. از گذشته تا کنون از خرما برای درمان امراضی همچون کم خونی استفاده میشود. خرما بهبهان و خرمای تازه از نظر خواص دارویی و درمانی تفاوتی با هم ندارند. انواع خرما از جمله خرمای خشک، نیمه خشک و خرمای تازه دارای ترکیبات فراوانی از انواع ویتامین ها، فیبر، منیزیم، قند و آب میباشد.

تفاوت خرمای خشک و خرمای تازه

تفاوتی که در بین ارقام مختلف خرمای خشک و تازه میباشد میزان رطوبت در بافت های این میوه میباشد. خرمای تازه مانند خرمای مضافتی که عمدتا در شهرستان بم کشت و بهره برداری میشود دارای رطوبت بیشتری میباشد. هر چقدر میزان رطوبت بافت های داخلی خرما کمتر باشد به میزان قند و شیرینی میوه خرما افزوده میشود از این رو از انواع خرمای خشک در تهیه انواع کیک و شیرنی استفاده میشود. قابل ذکر هست در سال های اخیر و با توجه به شهرت جهانی خرما بسترهای مناسبی برای فرآوری کردن محصول خرما ایجاد شده است و انواع فرآورده های خرما ربی دلگان از جمله چیپس خرما و پودر هسته خرما در بحث صادرات گنجانده شده است.
در ایران با توجه به اینکه در مناطق مختلفی خرما کشت میشود شاهد عرضه انواع گوناگونی از خرما هستیم. انواع مرغوبترین و بهترین خرمای خشک در ایران عبارتند از:
• خرمای شاهانی
• خرمای ربی
• خرمای پیارم
• خرما خشک زاهدی
• خرمای کبکاب
علاوه بر انواع ذکر شده، خرما در مناطق مختلف ایران دارای دیگری نیز میباشد که دارای مرغوبیت بسیار زیادی میباشد.