عمده فروشی خرما مضافتی بم ایران

عمده فروشی خرما مضافتی بم، یکی از بهترین، خوش طعم ترین و محبوب ترین ارقام خرمای ایران را به فروش می رساند؛ این محصول که به رطب مضافتی نیز مشهور است؛ رنگی سیاه و بافتی نسبتاً نرم دارد؛ همچنین درصد رطوبت آن تا حدودی بالا بوده؛ اما در سطح خارجی آن شیره ای وجود ندارد؛ به همین علت، طول عمر زیادی داشته و یکی از مناسب ترین نمونه های خرما جهت صادرات است.

عمده فروشی خرما مضافتی بم ایران

دلیل پرطرفدار بودن خرما مضافتی بم

دلیل پرطرفدار بودن خرما مضافتی بم خرما، خوراکی شیرین و خوشمزه ای است که از دل طبیعت و نخلستان های پرثمر به دست می آید؛ می دانیم که این میوه از لحاظ گونه ای، بسیار متنوع بوده و در سراسر کشور، شاهد تولید ارقام مختلف آن می باشیم.

خرما مضافتی، نمونه مشهوری از خرمای ایرانی است که در برخی نقاط کشور از جمله استان های کرمان و سیستان و بلوچستان به عمل می آید؛ اما این خرما نیز به نوبه خود اقسام گوناگونی داشته و نمونه های مختلف آن از نظر درصد رطوبت، رنگ، میزان درشتی و طعم با هم تفاوت دارند؛ اما گفته می شود که بهترین نوع خرما مضافتی در شهرستان بم (از استان کرمان) تولید می شود؛ همچنین بیشترین میزان خرما مضافتی از این شهرستان به دست می آید؛ به همین دلیل رطب مضافتی، همواره با پسوند بم خوانده می شود.

به راستی دلیل پرطرفدار بودن خرما مضافتی بم چیست؟
در جواب باید گفت که این مسئله چند علت دارد؛ نخست این که خرمای بم، درصد رطوبت بالاتری نسبت به سایر همتایان خود داشته و بافت آن کاملاً نرم و لطیف است؛ در ثانی خرما مضافتی بم، تیره رنگ بوده و نسبتاً درشت است؛ به همین علت بازار پسندی بسیار خوبی دارد؛ براقیت نسبی بخش خارجی خرما نیز بر میزان محبوبیت آن می افزاید.

صادرات انواع خرما مضافتی بم

صادرات انواع خرما مضافتی بم علاوه بر مصرف داخلی، صادرات خرما مضافتی بم، همواره رونق دارد؛ زیرا همان طور که می دانیم و در مقدمه این نوشتار نیز اشاره شد؛ خرمای بم، فاقد شیره اضافه بوده و ماندگاری بالایی دارد؛ به همین علت برای صادرات مناسب است؛ به خصوص که کار بسته بندی آن نیز به راحتی صورت می گیرد.

شایان ذکر است که خرما مضافتی بم نیز به نوبه خود، نژادهای مختلفی را شامل می شود که برخی از آنها از نظر سایز تقریبی، طعم و رنگ، تفاوت های اندکی با یکدیگر دارند.
بدون شک انواع خرما مضافتی صادراتی از ارقام درجه یک این محصول انتخاب شده اند؛ همچنین بسته بندی خرما صادراتی به بهترین شکل ممکن انجام می گیرد؛ این مسئله به نوبه خود بر کیفیت و میزان ماندگاری محصول تاثیر دارد.