فروشنده خرما مضافتی اعلا سراوان

سروان شهر خرما ،سالانه حجم زیادی از خرمای کشور را تامین می کند . خرما مضافتی سراوان یکی از پر طرفدار ترین نوع خرماست که همه ی ما در ماه مبارک رمضان خرمای مضافتی را مهمان سفره های خود می کنیم و از مواد مغذی آن بهره مند می شویم.

فروشنده خرما مضافتی اعلا سراوان

آشنایی با انواع خرما مضافتی سراوان

آشنایی با انواع خرما مضافتی سراوان شهر سراوان که در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد به دلیل قرار گرفتن در منطقه ی گرم و خشک و داشتن موقعیت عالی برای کشت خرما ، یکی از شهر های تولید انبوه خرما به حساب می آید 

در سراوان نخلستان های زیادی وجود دارد که در آن انواع خرما ها کشت می شود اما محبوب ترین آنها خرمای مضافتی می باشد .

مردم سراوان با رسیدن فصل خرما چینی طی سنت قدیمی که دارند جشن هامین را برگزار می کنند و بدین وسیله از پروردگار عالم سپاس و قدر دانی می کنند . در سراوان حدود ۶۰ نوع خرما کشت می شود که فصل خرما چینی از اوایل شهریور تا اواخر آبان ادامه دارد .

خرمای مضافتی به دلیل دارا بودن رطوبت زیاد جزء خرما های تر بشمار می رود این خرما را بیشتر مردم با اسم رطب می شناسند .

خرماکاران با جمع آوری رطب ها آنها را به سرد خانه ها منتقل می کنند تا محصولشان خراب نشود و شرایط لازم برای بسته بندی را داشته باشد و در نهایت بتوانند از فروش خرما مضافتی سود قابل ملاحظه ای به دست آورند و زحمتشان به هدر نرود ،زیرا این نوع خرما شرایط نگهداری سخت تری نسبت به خرما های خشک دارد .

تفاوت در انواع خرما مضافتی در رنگشان است که به صورت قرمز ، قهوه ای و مشکی دیده می شود که رنگ مشکی پر طرفدار تر از سایر می باشد و این خرما به صورت درجه ۱ و درجه ۲ به بازار عرضه می شود.

رطب سرشار از فایده است ،سلامت قلب ،درمان مشکلات جنسی و کم خونی و جلوگیری از انواع سرطان ها را می توان جزئی از خواص خرما بر شمرد.

فروش خرما مضافتی درجه 1 سراوان

فروش خرما مضافتی درجه 1 سراوان خرما ی مضافتی درجه ۱ سراوان به علت تر و تازه بودنش مشتریان زیادی را در بازار های داخل و خارج از کشور به خود جلب کرده است . امیدواریم با حمایت تولیدکنندگان و صادرکنندگان خرما نگذاریم این محصول بی نظیر سراوان مورد سوء استفاده قرار گیرد و خرما کاران متحمل زیان شوند چراکه در حال حاضر اوضاع بسته بندی این محصول نا به سامان است و خرما کاران مجبورند به خاطر از بین نرفتن محصول خرما ها را در اختیار تاجران پاکستانی قرار دهند .