فروش بهترین خرما ربی سراوان

خرمای ربی جزو خرمای نیمه خشک است و ماندگاری خوبی دارد، این محصول در مناطق بزرگی از سیستان و بلوچستان از جمله در سراوان، چابهار، ایرانشهر، زابل و خاش، پرورش می یابد.
همچنین ظاهری چروک و بلند دارد، مانند خرما ربی سراوان که از نظر کیفیت و مرغوبیت، از کیفیت بالایی برخوردار بوده و جزو محبوب ترین و پرطرفدار ترین خرما های این منطقه است.

فروش بهترین خرما ربی سراوان

زمان برداشت خرما ربی سراوان

زمان برداشت خرما ربی سراوان خرما به عنوان یک میوه و مواد غذایی که قرن ها توسط مردم و حیوانات در تمام نقاط جهان خورده و پرورش می یافته، زیرا تمام نیازهای روستائیان از بافت حصیر تا تهیه شیره خرما و… را برآورده می کرده است.
هم اکنون استان سیستان و بلوچستان از نظر تولید خرما در کشور دومین منطقه است که شهر سراوان دارای درصد و بازار قابل قبولی در خارج و همچنین در این منطقه است.
این امر به صادرات این خرما به خارج از کشور منجر شده است.
تولید خرما با کیفیت و قابل فروش این منطقه بویژه شهر سراوان که از نظر تولید خرمای ربی در جهان منحصر به فرد است.
خرمای ربی دارای میوه های بزرگی با رنگ های قرمز، متمایل به سیاه و پوست براق، شفاف و نازک است و به دلیل رطوبت کم، خرما با دوام بالایی به حساب می آید و همین امر باعث شده است که آن ها با مشکلاتی از جمله نیاز به سرد خانه در بحث صادرات روبرو نشوند.
خرمای ربی سراوان به دلیل ماهیت ارگانیک مهمترین محصول صادراتی منطقه به شمار می رود و در سال های اخیر مورد استقبال کشورهای اروپایی قرار گرفته است.
8 هزار و 31 هکتار مرتفع ترین مکان کشت خرما ربی در منطقه سراوان است.
فصل و زمان برداشت خرما در سراوان با خرما ربی در بخش جالق در نیمه اول مرداد آغاز می شود و با برداشت دیر هنگام گونه های ماکیلی و هلیله در آبان ماه به پایان می رسد.

خرید خرما ربی با قیمت استثنایی

خرید خرما ربی با قیمت استثنایی می توان گفت هرچه قدر قیمت بالاتر کیفیت بهتر دیگر جزو باور های ایرانی ها شده است، ولی این چنین نیست.
می شود بهترین کیفیت را با قیمت استثنایی خریداری کرد، به شرط اینکه اول محصول مورد نظر را بشناسیم.
قیمت خرما ربی به عوامل زیادی بستگی دارد یا به عبارتی برای خرید خرما ربی درجه یک بهتر است به موارد زیر دقت شود.

مانند:

  • شکل میوه آن که همان طور که گفتیم و می دانید کشیده و بلند است.
  • نوع و جنس میوه که نیمه خشک می باشد.
  • دارای پوستی نازک است که به گوشته متصل است و می توان گفت از نظر ظاهری بسیار شبیه خرمای پیارم است.
  • روطب آن دارای رنگی مایل به سبز است و خرمای آن بین سیاه و قهوه ای رنگ است.