قارچ خوراکی جنگلی گیلان سبب نوسانات ارز در بازار شد

قارچ سفید یا قارچ دکمه ای، یک کلاسیک آشپزخانه واقعی است. برای یک پای زمستانی دلچسب یا وقتی که به صورت گوشت چرخ کرده گیاهی پر شده است، عالی است.

این نوع قارچ خوراکی جنگلی گیلان حاوی اسید آمینه ای به نام EGT است که به حمایت از سلامت قلب و حفظ سطح کلسترول سالم کمک می کند.

یک پیمانه قارچ سفید حاوی 0.3 گرم چربی، 3.3 گرم کربوهیدرات، 1 گرم فیبر، 3.1 گرم پروتئین و 22 کالری است. از میان این چهار نوع رایج، اگر نیاز به افزایش مصرف پروتئین دارید، قارچ سفید بهترین گزینه است. آنها همچنین حاوی کمترین کالری و چربی هستند.

در اینجا یک واقعیت سرگرم کننده وجود دارد، پورتوبلو نمادین – واقعاً بهترین دوست هر همبرگر گیاهی – نسخه بزرگسالی یک قارچ محبوب دیگر است. ژو می‌گوید: «پورتوبلوس نسخه کاملاً بالغ قارچ سفید کرمی است و مقادیر بالایی از ویتامین‌های B را برای حمایت از متابولیسم قوی و سطح انرژی ما فراهم می‌کند.»

یک پیمانه قارچ پورتوبلو حاوی 0.4 گرم چربی، 3.9 گرم کربوهیدرات، 1.3 گرم فیبر، 2.1 گرم پروتئین و 22 کالری است.

طرز تهیه و خوردن قارچ
گاهی اوقات، حفظ این ویتامین‌های ارزشمند قارچ به نحوه پخت آنها بستگی دارد.

در حالی که ممکن است وسوسه شوید از مایکروویو خود برای یک وعده غذایی سریع استفاده کنید، سعی کنید قارچ های خود را از آن دور نگه دارید.

قارچ

من جوشاندن یا پختن قارچ را در مایکروویو توصیه نمی‌کنم، زیرا این روش‌های پخت ممکن است باعث از بین رفتن مواد مغذی ضروری محلول در آب، مانند ویتامین‌های B شود.

ساموئلز می‌گوید برای حفظ محتوای مواد مغذی، توصیه می‌کنم به سرعت روی حرارت زیاد تفت دهید یا قارچ‌ها را به سوپ‌ها یا خورش‌ها اضافه کنید. از آنجایی که قارچ ها مقدار زیادی رطوبت خود را آزاد می کنند، نیازی به مصرف روغن زیتون نخواهید داشت.

یکی دیگر از فواید خوردن قارچ، جدای از فواید تغذیه ای، همه کاره بودن آن است. قارچ ها در انواع ظروف کار می کنند. آنها را به سیب زمینی سرخ کرده، املت یا حتی به عنوان رویه پیتزا اضافه کنید.

همچنین می‌توانید قارچ‌ها را پر کنید و بپزید (مخصوصاً کلاهک پورتوبلو!). من قارچ پورتوبلو کبابی را دوست دارم – آنها بافت بسیار خوبی دارند و هر طعمی را که با آن بپزید به خود می گیرند.

اگر قارچ های پخته شده برای شما مناسب نیستند، ژو همچنین توصیه می کند که آنها را برش داده و به صورت خام در سالاد مصرف کنید.