اگر زمانی بخواهید تا صادرات محصول خرما را به کشورهای دیگر در جهان انجام دهید، چه مقرراتی را باید بدانید، تا طبق اصول و روش های آن جلو بروید؟
میوه ی خرما، به طور قطع یکی از محصولات مهم کشاورزی در ایران می باشد، که هر ساله میزان زیادی از آن تولید می گردد، اما متاسفانه با توجه به میزان برداشت خرمای بالا، صادرات آن، بسیار کم است. دلایلی برای این مشکل وجود دارد که به ترتیب عبارتند از:
متاسفانه کیفیت خرماهای تولید در ایران بسیار کم است، و ارزش صادراتی ندارد، همچنین بخش بزرگی از خرماهای برداشت شده، نزدیک به پنجاه درصد، به عنوان ضایعات دور ریخته می شود.
هیچ برنامه ریزی وجود ندارد برای این که چقدر از یک خرما و یا نوع دیگری از خرما کاشته شود.
هیچ هماهنگی بین عرضه و تقاضای خرما در بازار دیده نمی شود.
عدم کیفیت خوب موادی که برای بسته بندی استفاده می کنند، و همچنین عدم رعایت بهداشت در بسته بندی های محصول خرما.
نکات صادرات اصولی خرما
برای جلب نظر مشتریان باید حتما از بسته بندی های خوب و مقاوم استفاده نمود، و روی آن ها اطلاعات دقیق و مشخصات مواد داخل بسته بندی را درج نمود، تا از همه جهت بتوان میزان فروش و رضایت مشتریان را بدست آورد. به طور کلی در یک بسته بندی خوب و اصولی باید نکات ذیل رعایت گردد.
علامت هایی را روی بسته بندی برای حمل و نقل مناسب محصول درج کنید، تا حین جابه جایی محصول خرمای شما آسیبی نبیند.
از مواد محافظت کننده لایه ای، برای حفاظت بیشتر از محصولتان استفاده کنید.
تا جایی که امکان دارد، اندازه بسته ها را کاهش دهید، تا میزان استفاده از خرما، به حداقل برسد.
منبع: بازار خرما ایران