قیمت خرمای شاهانی استان فارس

خرمای شاهانی را می شناسید و از قیمت خرید و فروش این خرمای باغات و نخلستان های استان فارس به خوبی و به طور دقیق اطلاع دارید؟
همه می دانند که خرما محصول باغات خرما، در نخلستان های جنوبی ایران است. اما شاید همه ندانند که خرما ارقام مختلفی دارد، و بیشتر از ۱۰۰ رقم خرما در کشور ما کشت می شود، که بسیاری از آن ها هم در بازارهای جهانی مشتری های زیادی دارند.

معرفی خرمای شاهانی

خرمای شاهانی یکی از رقم های خرمایی می باشد که در استان فارس از جنوب کشورمان میوه ی بسیار خوبی می دهد. شهرستان جهرم برای تولید این رقم از خرما در فارس، شهرت بیشتری را برای خودش بدست آورده است. این خرما همچنین در منطقه های مختلفی از این استان شامل داراب، لارستان، لامرد، فیروزآباد، فراشبند، قیروکارزین و کازرون هم کیفیت بسیار خوبی دارد.
شاهانی، گونه ای از خرماهای نرم و تا حدودی نیمه خشک با پوست قهوه ای طلایی، می باشد که خارک، رطب و خرمایش را می توان با لذت فراوانی خورد. این خرما شکلی کشیده و نوکی باریک دارد، و با این اوصاف، یکی از خرماهای بسیار مرغوب و تجاری کشور ایران به حساب می آید. شاهانی را جزو خرماهای میان رس و دیررس با کیفیتی مطلوب دسته بندی کرده اند.

قیمت خرید و فروش خرمای شاهانی

هر خرما و یا محصول کشاورزی دیگری در فصل برداشت بیشترین مشتری ها، به همراه ارزان ترین قیمت را دارد. خرما برخلاف محصولات دیگر کشاورزی قبل از عرضه به بازار باید بسته بندی گردد، و این بسته بندی باید به گونه ای باشد که با ظاهری زیبا حداقل ماده اولیه ی خرما را درون خود جای دهد. همچنین باید اطلاعاتی دقیق از محصول داخلی اش را به خریدار بدهد.
در پایان باید گفت، خرما قیمت ثابتی ندارد، و در ماه های مختلف سال، نرخ های متعددی را تجربه می کند، لذا برای استعلام دقیق قیمت هر گونه ای از خرما، مانند خرمای شاهانی می توانید با کارشناسان فروش سایت خرما تماس حاصل فرمایید.
منبع: بازار خرما ایران