قیمت خرما کلیته ایرانی

به طور معمول پرسش های زیادی درباره ی خرمای کلیته و قیمت آن در بازار وجود دارد، که پاسخ درستی به آن داده نشده است.
خرما محصول درخت بلند قامت است، که در آسمان شهرهای گرمسیری جنوبی کشورمان، قد راست کرده است. همانطور که مستحضر هستید خرما ارقام بسیار زیادی دارد، که هر کدام در مقایسه با دیگری شکل، ظاهر، اندازه و مزه ای متفاوت دارد.

خرمای کلیته ایرانی

خرمای کلیته نام های دیگری هم دارد، که در شهرهای جنوبی کشورمان، بعضا با آن نام هم خوانده می شود، که عبارتند از کلوته و کریته. خرمای کریته، گونه ای از درخت نخل می باشد که، نخلستان های وسیع آن را می توانید به وفور در منطقه جیرفت، که یکی از شهرستان های استان پهناور کرمان می باشد، مشاهده نمایید.
رنگ پوست خرمای کلیته را اگر نگاه کنید، آن را قهوه ای تیره می بینید. وقتی این خرما را در دهان می گذارید، کاملا می توانید گوشت نرم و خوشمزه ی آن را زیر زبانتان به آرامی احساس کنید. طبق اندازه گیری های آماری که برای این خرما انجام شده است، طول قد این رقم از خرما را بین ۲٫۵ تا ۳٫۵ سانتی متر برآورد کرده اند. همچنین با آنالیز این خرما در زمان های مختلفی از برداشت، به این نتیجه رسیده اند که رطوبت خرمای کلیته بین ۱۴ تا ۲۲ درصد متناوبا در حال تغییر است.

قیمت خرمای کلیته در بازار

خرمای کلیته لذیذ و خوشمزه در ماه های مختلفی از سال با قیمت های مختلفی راهی بازار می شود. قیمت محصولی مانند خرما، در فصل های مختلف از سال تغییر می کند، لذا برای استعلام دقیق قیمت امروز خرما، می توانید با کارشناس فروش سایت خرما تماس حاصل فرمایید.
منبع: بازار خرما ایران