به اطلاع می رسانیم در این مرکز انواع خرما به صورت بسته بندی شده جهت صادرات و مصارف داخلی عرضه می شود.
یکی از مهمترین محصولات باغی و کشاورزی ایران مربوط به برداشت و تولید انواع خرما در مناطق گرمسیری کشور می باشد. بیش از ۳۰ نمونه از انواع خرما های تولید شده در ایران دارای ارزش تجاری و صادراتی مطلوبی هستند. یکی از موارد مهم در صادرات انواع خرما توجه به بسته بندی این محصول می باشد.
آخرین بررسی های انجام شده در آمریکا نشان داده است که ۶۰ درصد قیمت نهایی محصول مغازه ها نتیجه سرمایه گذاری برای بسته بندی مناسب و جذاب است و تنها ۴۰ درصد به کیفیت و هزینه عوامل تولید بر میگردد.
اهمیت بسته بندی در صادرات خرما
همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی یک جامعه آماری بالای ۴۰ میلیون نفر از طبقات مختلف جامعه، مشخص شد ۸۳ درصد از تصمیم گیری های انسان با استفاده از سلطان بدن یعنی چشم صورت می گیرد. بنابراین در مرحله اول لازم است یک بسته بندی در ابتدا به صورت بصری نظر مصرف کننده را به خود جلب نماید تا احتمال انتخاب کالا توسط مصرف کننده بیشتر شود.در مورد بسته بندی می توان به دیدگاه هایی نیز اشاره کرد، از جمله: دیدگاه اول زاییده قدرت خلاقیت و تفکر طراح و دومی مطابق با سلایق خریداران و سومی نیز بهره وری از فناوری های نوین می باشد.
یکی از کمبودهایی که در بحث صادرات خرمای کشور وجود دارد تنوع پایین بسته بندی انواع خرما می باشد. با توجه بیشتر به نحوه بسته بندی علاوه بر حفظ طراوت و ماندگاری میوه خرما می توانیم سهم صادرات این میوه را در کشور افزایش دهیم.
منبع: بازار خرما ایران