نرخ خرما کلوته جیرفت درجه یک

خرما کلوته جیرفت از بهترین انواع خرما می باشد که در بازار داخلی و خارجی طرفداران بی شماری به خود اختصاص داده است. این نوع خرما یکی از پر مصرف ترین خرما ها می باشد که علاوه بر طعم و مزه بسیار خوبی که دارد دارای خواص و فواید بی شماری است. خرما کلوته دارای سایز درشتی می باشد که اندازه طول آن بین 2.5 تا 3.5 سانتی متر است. نرخ خرما کلوته جیرفت به کیفیت، نوع بسته بندی، موقعیت جغرافیایی و … بستگی دارد. نرخ خرما کلوته جیرفت درجه یک

مشخصات کامل خرما کلوته جیرفت

مشخصات کامل خرما کلوته جیرفت بهتر است بدانید یکی از مرغوب ترین انواع خرما که در منطقه جیرفت در استان کرمان تولید می شود خرما کلوته می باشد که ارزش اقتصادی بالایی دارد. خرما کلوته شباهت زیادی به خرما مضافتی دارد و از خرماهای نیمه خشک بازار به شمار می رود. 

از مهم ترین مشخصات خرما کلوته می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  1. رنگ قهوه ای تیره ای دارد.
  2. هر چقدر رنگ خرما تیره تر باشد کیفیت آن بالاتر است.
  3. در بسته بندی های مختلف و به صورت فله ای به فروش می رسد.
  4. سورت بندی های متنوعی دارد.
  5. قیمت آن برای صادرات و مصرف و فروش در بازار داخلی بسیار مناسب می باشد. 

از مهم ترین عواملی که در خرید و فروش خرما کلوته تأثیر می گذارد نوع بسته بندی آن است. بسته بندی این خرما به صورت کارتون های 2 و 3 کیلویی و دست چین در بسته بندی های کوچک 400 و 600 گرمی می باشد، به طوریکه بسته بندی متنوع این محصول به فروش بالای آن بسیار کمک کرده است. 

صادرات انواع خرما کلوته درجه یک

صادرات انواع خرما کلوته درجه یک خرما ایران دارای تنوع بالا و از ارقام بسیاری برخوردار است که یکی از معروف ترین آن ها خرما کلوته می باشد که با توجه به مشخصات و ویژگی های منحصر به فردی که دارد مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است و به عنوان یکی از محصولاتی که زیاد خرید و فروش می شود تبدیل شده است. 

همانطور که گفته شد خرما کلوته یکی از با کیفیت ترین خرما های تولید شده در کشور می باشد که کشورهای زیادی خواهان این محصول ایرانی هستند و سالانه مقدار زیادی از آن به کشورهای خارجی از جمله روسیه، هند، ارمنستان، ترکیه و کشورهای های اروپایی صادر می گردد. صادرات خرما کلوته برای شرکت های تولید بسیار پر سود بوده و کمک زیادی به اقتصاد کشور کرده است. 

صادرات خرما کلوته با توجه به فاکتور های زیر صورت می گیرد:

  • تأمین تناژ بالا محصول
  • قیمت ارزان و مناسب
  • در نظر گرفتن طعم خرما
  • قابلیت حمل و نگهداری
  • بازار هدف و میزان تقاضا