تولید کننده بهترین خرما ربی بلوچستان

خرما ربی در کنار خرما مضافتی اکثریت خرمای تولیدی استان سیستان و بلوچستان را تشکیل می‌‌دهد. خرما ربی بلوچستان، نوعی خرمای نیمه‌‌خشک است که به همین دلیل با فراهم آوردن شرایط مناسب می‌‌توان آن را به مدت یکسال بدون نیاز به سردخانه نگهداری کرد. خرما ربی از خرماهای گوشتی و نسبتاً بزرگ محسوب می‌‌شود. هسته‌‌ی آن نسیت به گوشت بسیار کوچک است و به دلیل چسبیدن هسته به پوست به راحتی قابل شستشو و نگهداری است.

تولید کننده بهترین خرما ربی بلوچستان

بهترین انواع خرما ربی بلوچستان

بهترین انواع خرما ربی بلوچستان خرما ربی به همراه خرما مضافتی از بهترین خرما‌‌های سیستان و بلوچستان است که همچون دیگر انواع خرمای صادراتی کشور از شهرت جهانی برخوردار است. این نوع خرما در سازمان جهانی مالکیت فکر WIPO زیر نام خرمای ربی سیستان و بلوچستان به ثبت ‌جهانی رسیده است.خرمای ربی در ایران مختص استان سیستان وبلوچستان است که به همراه خرما مضافتی 86 درصد کل محصول خرمای این استان را تشکیل می‌‌دهد.این نوع خرما یک رقم گوشتی و خشک با حالتی شکلاتی دارد.  خرما مضافتی محصولی نرم و رطبی است که بلافاصله پس از برداشت باید در سردخانه نگهداری شود، در حالی‌‌ که خرما ربی نیاز به نگهداری در سردخانه را ندارد، و با رعایت شرایط مناسب تا یک سال سالم می‌‌ماند.

از شهر‌‌های خرماخیز سیستان و بلوچستان می‌توان شهرستان‌‌های ایرانشهر، سراوان، دلگان،‌خاش، نیک‌‌شهر، دامن، سیب‌‌سوران، مهرستان  میرجاوه و زاهدان را نام برد که از این بین مرغوبترین نوع خرما ربی، خرما ربی ایرانشهر، و خرما ربی سراوان، دامن و دلگان می‌‌باشد.

خرما ربی دارای هسته‌‌ای کوچک است و هرچه رنگ قهو‌ه‌‌ای‌‌ آن پرنگ تر و مایل به مشکی، و هرچه کشیده تر باشد، مرغوب‌‌تر بوده. این مشخصات در تشخیص خرمای مرغوب اهمیت دارند، و بر ارزش‌‌گذاری محصول مؤثر اند. خرما ربی نیمه‌‌ خشک است و در دو مرحله‌‌ی تازه‌‌خوری و بیشتر نیمه خشک برداشت می‌‌گردد، و به خاطر همین خاصیت می‌‌توان آن را با رعایت نکات مربوطه حتی برای مدت یک سال خارج از سردخانه نگهداری کرد. ناگفته نماند که این‌ خرما به خاطر مقادیر بسیار فیبر به تقویت سیستم گوارشی کمک می‌‌کند.

ویژگی‌‌های این خرما باعث شده تا بسیاری از شرکت‌‌‌‌ها خرما خشک ربی را با دستگاه‌‌های مناسب شستشو داده تا گرد و خاک آن جدا شود ، دوباره خشک کرده و متناسب با بازار هدف خود حتی روغن زده و بسته‌‌بندی کنند.

خرید عمده خرما ربی بلوچستان

خرید عمده خرما ربی بلوچستان خرید خرما ربی ، از طریق شرکت‌‌های گوناگون میسر است، اما عرضه‌‌ی آن به صورت عمده و مستقیم به مشتری کمتر مرسوم است. ناگفته پیداست که عرضه‌‌ی خرما ربی عمده بدون اینکه از مرغوبیت خرما کاسته شود، قیمت به مراتب ارزانتری نسبت به عرضه‌‌ی خرد آن دارد.