شوینده صورت ویرگو می تواند در یک ساعت تمامی لک های صورت را از بین ببرد

آکنه ولگاریس یک بیماری شایع پوستی است که سالانه افراد زیادی به خصوص نوجوانان را مبتلا می کند. افراد مبتلا به آکنه به دلیل مزمن بودن و تغییرپذیری بیماری در پاسخ به درمان، مدیریت این بیماری را به خصوص دشوار می دانند. آکنه نتیجه منافذ مسدود شده با سلول های ریخته شده پوست همراه با سبوم در فولیکول مو است.

درمان موفقیت آمیز آکنه مهم است زیرا آکنه پتانسیل ایجاد زخم های فیزیکی و عاطفی پایدار را دارد.

برای سال‌ها، پزشکان توافق کرده‌اند که اگرچه پاک‌سازی به خودی خود مؤثر نیست، پاکسازی مؤثر بخش مهمی از هر رژیم درمانی آکنه است. با این حال، بیماران از انواع شوینده صورت ویرگو موجود راضی نبوده اند.

این پاک‌کننده‌ها علاوه بر رنگ‌ها و عطرهایی که می‌توانند آکنه را تحریک و تشدید کنند، اغلب خیلی خشن هستند و می‌توانند منجر به خشکی بیش از حد پوست شوند که منجر به جبران بیش از حد غدد چربی و در نهایت چربی بیشتر روی سطح پوست می‌شود.

شوینده

این مطالعه استفاده از یک پاک کننده روزانه صورت فرموله شده برای پوست نرمال تا چرب را در افراد مبتلا به آکنه خفیف صورت مورد بررسی قرار داد. پاک کننده به مدت 2 هفته در غیاب درمان های اضافی برای از بین بردن اثرات مخدوش کننده درمان های مختلف مورد مطالعه قرار گرفت.

آزمودنی‌ها از نظر عملکرد سد پوستی از طریق از دست دادن آب از طریق اپیدرمی (TEWL) و قرنیه‌سنجی، سطح سبوم و تعداد ضایعات مورد بررسی قرار گرفتند.

نتایج مطالعه نشان می دهد که پاک کننده صورت ملایم است و به سد پوستی آسیب نمی رساند و باعث جبران بیش از حد سبوم نمی شود. علاوه بر این، پاک کننده در پاکسازی منافذ عمیق موثر است، که ممکن است به مدیریت برخی از علائم مرتبط با آکنه کمک کند.

یک پاک کننده فرموله شده با تریس (هیدروکسی متیل) آمینو متان و ال آرژنین به طور قابل توجهی آکنه صورت را در مردان تایلندی بهبود می بخشد.